Egy dolog az eszközök megfelelő használata, de ezen használatnak értelmet: célt és tartalmat kell kapnia. Magát az eszközt nem elég birtokolni, kezelni, a hozzá kapcsolható és rendelkezésre álló tömérdek IKT alkalmazás, eszköz közül ki kell tudni választani a számunkra megfelelőt, mellyel könnyíthetjük, segíthetjük az életünket, azonban az irányítást nem szabad átadnunk. A motiváció felébresztése és megtartása is fontos feladat. A tartalom-motiváció kettőse sok különböző műveltségi terület kapcsolatát és összefüggéseit tárhatja fel és világíthatja meg, elősegítheti a résztvevők közötti kooperáció fejlődését és a használattal járó íratlan szabályok elsajátítását teszi lehetővé.
A QR kód, mint új, érdekes és egyre inkább elterjedt technológia lehetőséget teremt a mobiltelefon és internet használatának kibővítésére és motivációs iránymutatásra.
Mire figyeljünk?
Mielőtt belevágnánk a QR kódok oktatási alkalmazásába, pár jótanács arról, mit tartsunk szem előtt:
- Sohasem szabad elfelejtenünk az esélyegyenlőség elvét, így ha a csoportunkban nem minden tanuló rendelkezik QR-kód leolvasására alkalmas technológiával, vagy ne adjunk ki ilyen feladatot, vagy csak olyan tevékenységet vezessünk be, amiben a tanulók csoportokban dolgoznak, ahol elég, ha csak a csoport egyik tagjának van ilyen eszköze!
- Ne használjuk feleslegesen csak a technológia kedvéért. Mindig adjon, nyújtson valami pluszt.
Az itt beágyazott alkalmazás segítségével igyekszünk összegyüjteni, feltárni (természetesen folyamatos bővítéssel) a világban fellelhető QR kódok oktatási felhasználásait.