Egy dolog az eszközök megfelelő használata, de ezen használatnak értelmet: célt és tartalmat kell kapnia. Magát az eszközt nem elég birtokolni, kezelni, a hozzá kapcsolható és rendelkezésre álló tömérdek IKT alkalmazás, eszköz közül ki kell tudni választani a számunkra megfelelőt, mellyel könnyíthetjük, segíthetjük az életünket, azonban az irányítást nem szabad átadnunk. A motiváció felébresztése és megtartása is fontos feladat. A tartalom-motiváció kettőse sok különböző műveltségi terület kapcsolatát és összefüggéseit tárhatja fel és világíthatja meg, elősegítheti a résztvevők közötti kooperáció fejlődését és a használattal járó íratlan szabályok elsajátítását teszi lehetővé.

A QR kód, mint új, érdekes és egyre inkább elterjedt technológia lehetőséget teremt a mobiltelefon és internet használatának kibővítésére és motivációs iránymutatásra.

Mire figyeljünk?

Mielőtt belevágnánk a QR kódok oktatási alkalmazásába, pár jótanács arról, mit tartsunk szem előtt:

Az itt beágyazott alkalmazás segítségével igyekszünk összegyüjteni, feltárni (természetesen folyamatos bővítéssel) a világban fellelhető QR kódok oktatási felhasználásait.

Oktatásban in QR kódok / Pluhár Zsuzsa (pluzsu)